Research Outputs

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Publication
    Chilean graders’ behaviors and perceptions of a foreign language reschooling program towards verbal feedback on pronunciation
    (Revista Electrónica Educare, 2019) ;
    Calisto-Miranda, SebastiƔn
    This research study aims to provide graders of an EFL reschooling program with individual verbal feedback and analyze their behaviors and perceptions towards the intervention. This study follows an action research design conducted during three sessions in which 28 secondary school students had a dialogue with the teacher who commented on their pronunciation issues and provided with strategies in order to help them deal successfully with pronunciation issues. A field note and a semi-structured interview were used to collect data. The field note was used during the dialogue to observe students’ behavior towards the feedback the semi-structured interview was implemented after the intervention in order to describe their perceptions towards the methodology and its effect on their learning process. Thematic analysis was used to identify certain patterns of meanings the analysis showed findings leading to the conclusion that students felt more comfortable when facing speaking activities because of the practice and repetition during the individual verbal feedback stage. Future studies could include peer feedback, because this verbal feedback may be enhanced if students work in pairs. This type of strategy may favor discussion and clarification of doubts.
  • Thumbnail Image
    Publication
    Uso del feedback correctivo indirecto metalingüístico y su efecto en la adquisición de aspectos gramaticales en estudiantes de pedagogía en inglés de una universidad chilena
    (Universidad de Costa Rica, 2019) ;
    Fuica, Marƭa AngƩlica
    ;
    SƔez SƔez, Lorena
    El presente artículo tiene como objetivo dar a conocer los resultados de un estudio enfocado en el impacto del feedback correctivo indirecto metalingüístico en la adquisición de aspectos gramaticales en inglés. El diseño de la investigación correspondió a un preexperimento, cuya muestra fue constituida por 20 estudiantes de tercer año dun programa de formación de profesorado de inglés de una universidad chilena. El tratamiento consistió en la producción de cuatro ensayos argumentativos breves y la provisión de feedback correctivo indirecto sobre los errores gramaticales encontrados en cada uno de ellos. Después de la provisión de feedback, el estudiantado corregía sus errores y escribían un nuevo texto. Al comienzo y al final del tratamiento, se aplicó un test para observar si hubo una reducción en el número de errores gramaticales después de la intervención. Los resultados muestran que hubo una reducción estadísticamente significativa en el número de errores gramaticales después del tratamiento.