• Home
  • UCSC journals portal
  • ANID repository
  • UCSC Thesis Repository
  • English
  • Español
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Productividad Científica
  3. Publicaciones Científicas
  4. Autorregulación del aprendizaje en estudiantes de ingeniería: Una revisión sistemática
 
Options
Autorregulación del aprendizaje en estudiantes de ingeniería: Una revisión sistemática
Loyer-Correa, Solange
Facultad de Ingeniería 
Dra. Sáez-Delgado, Fabiola 
Facultad de Educación 
Mella, Javier
Zambrano, Carolina
Zañartu, Natalia
Revista Espacios
2020
The aim of this study is to characterize and identify limitations and orientations of empirical and quantitative research on self-regulated learning in engineering students through a systematic review. The main findings are that research in self-regulated learning in engineering students is at an initial level of development, and there are a low number of experimental studies. Therefore, universities have the challenge of promoting self-regulated learning in engineering students with intra-curricular interventions.
Thumbnail Image
Download
Name

Autorregulación del aprendizaje en estudiantes de ingeniería. Una revisión sistemática.pdf

Size

1.45 MB

Format

Checksum
Engineering
Higher Education
Self-regulated learning
Systematic review
Historial de mejoras
Proyecto financiado por: